Jazykový zájezd do Anglie a Walesu 3.–10. 9. 2022

Třetího září roku 2022 jsme se po covidové odmlce konečně vydali společně s našimi profesory a paní průvodkyní Lenkou již tradičně na jazykový kurz do Velké Británie. V poledních hodinách jsme z Hodonína vyrazili směr Chester. Přes Německo, Nizozemsko a Belgii jsme dojeli až do francouzského přístavu Calais, nasedli na trajekt a v ranních hodinách jsme dopluli do Anglie. V Chesteru jsme měli možnost si poslechnout římského vojáka, který nám přiblížil Chester v minulosti. Ještě jsme stihli nakouknout do neuvěřitelné gotické katedrály. Zakončení prvního dne v Anglii bylo u hostitelských rodin. Vychutnat si večeři, zabydlet se a trochu se seznámit s rodinou.

Další den začal po snídani u rodin v místní škole. Rozdělili jsme se do tří skupin podle věkové kategorie a v 9 hodin výuka začala. Angličtinu vždy vedl jeden vyučující, který se nám během tří hodin snažil předat informace zajímavou a zábavnou formou (videa, úkoly, konverzace, debata). Výukou a přístupem vyučujícího jsem byla mile překvapena a z hodiny jsem si odnesla užitečné poznatky. Po vyučování jsme se zastavili u Pontcyssylte Aqueduct a projeli jsme se lodí po Llangollen Canal. Při plavbě jsme se dozvěděli, že v podobných lodích lidé bydlí, což mě celkem překvapilo. Dále jsme navštívili Valle Crucis Abbey, cisterciácké opatství z počátku 13. století. Protože nám vyšlo počasí, tak jsme se ještě vydali na procházku ke Chirk Castle. I když jsme neměli šanci se jít podívat dovnitř hradu, tak jsme se mohli porozhlédnout alespoň po krásné krajině, kterou byl hrad obklopen.

Další den jsme začali ve škole trochu neobvykle. Přesunuli jsme se do vedlejší budovy a čekala nás hodina herectví. Zprvu jsme nevěděli, co čekat, ale výuka nás mile překvapila. Pohodové školní ráno. Hodinu jsme zakončili krátkou scénou z Alenky v říši divů, při které jsme si mohli alespoň na chvíli vyzkoušet, jaké je to být hercem. Odpoledne jsme se přesunuli do nedalekého města Liverpool. Jako první jsme navštívili muzeum Beatles story, které nám připomnělo kariéru nejslavnější rockové kapely. Dozvěděli jsme se spoustu informací ze života členů skupiny, ale i o jejich individuální kariéře po rozpadu Beatles. Poté jsem se vydali prozkoumat centrum Liverpoolu, kde jsme měli i čas na nákupy. Po cestě nazpět jsme se prošli Albertovými doky. Večer jsme se vrátili do hostitelských rodin a znovu jsme se pokusili o anglickou konverzaci.

Ve středu jsme se již naposledy ráno vydali do školy. Po výuce každý žák obdržel diplom s úspěšným potvrzením 9 hodin anglické komunikace a následně jsme jeli do severního Walesu do městečka Llandudno. Zde jsme nasedli na Victoriánskou lanovku a dosáhli tamního vrcholku s krásným výhledem na moře. Cestou zpět jsme navštívili měděné doly s bohatou historií, prošli město a vrátili jsme se do hostitelských rodin.

Dalšího dne jsme vyrazili do vesnice Conwy se stejnojmenným hradem a s nejmenším domem ve Velké Británii, poté jsme pokořili horu Snowdonia a závěrem jsme navštívili hrad Caernarfon.

V brzkém pátečním ránu jsme se rozloučili s rodinami a vyrazili na poslední zastávku naší výpravy ve Velké Británii, a to bylo hlavní město Londýn, obešli jsme tu nejznámější turistická místa, jako je London Eye, Westminsterský palác, Buckinghamský palác a Trafalgarské náměstí a konečně jsme odjeli k anglickým břehům směrem naší České republice a po několika desítkách jsme se v sobotu dostali domů.

A. M. a V. Š.

Chester – hodnocení studentů

anglie01.jpeg  anglie02.jpg  anglie03.jpg  anglie04.jpg  anglie05.jpg  anglie06.jpeg  anglie07.jpeg  anglie08.jpg  anglie09.jpg  anglie10.jpg  anglie11.jpg  anglie12.jpg  anglie13.jpeg  anglie14.jpg  anglie15.jpg  anglie16.jpg  anglie17.jpg  anglie18.jpg  anglie19.jpg  anglie20.jpg  anglie21.jpg  anglie22.jpg  anglie23.jpg  anglie24.jpg  anglie25.jpg  anglie26.jpg  anglie27.jpg  anglie28.jpg  anglie29.jpg