- kód oboru: 63-41-M/02 Obchodní akademie
- výstupní certifikát: vysvědčení o maturitní zkoušce
Charakteristika přípravy v oboru
Příprava má široký všeobecně vzdělávací charakter. Žáci mají dostatek příležitostí osvojit si klíčové kompetence, tzn. osvojit si některé důležité vědomosti, dovednosti, postoje a hodnoty a dokázat je využívat v osobním, občanském i profesním životě. Smyslem vzdělávání není předat žákům co největší objem dílčích poznatků, fakt a dat, ale vybavit je systematickou a vyváženou strukturou vědění, naučit je zařazovat informace do smysluplného kontextu životní praxe a motivovat je k tomu, aby chtěli své vědomosti a dovednosti po celý život dále rozvíjet. Žáci si osvojují kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetenci občanskou a kompetence k podnikavosti. Ve vzdělávání jsou uplatňovány postupy a metody podporující tvořivé myšlení, pohotovost a samostatnost žáků.
Pro vzdělávání v tomto oboru jsou významné vyučovací předměty (vzdělávací oblasti) základní školy: Český jazyk, Cizí jazyk, Matematika. Učivo uvedených předmětů je důležité pro tento obor a bude na střední škole rozvíjeno a prohlubováno.
Uplatnění absolventů v oboru
Absolventi mají být vybaveni klíčovými kompetencemi a všeobecným rozhledem na úrovni středoškolsky vzdělaného člověka a být připraveni především pro vysokoškolské vzdělávání a další typy terciárního vzdělávání, profesní specializaci i pro občanský život. Absolventi v průběhu vzdělávání na gymnáziu získají široký vzdělanostní základ a dosáhnou takové úrovně klíčových kompetencí, která jim umožní dále rozvíjet schopnosti a dovednosti v procesu celoživotního vzdělávání a získávání životních zkušeností. Mají předpoklady pro vysokoškolské a další studium, pro jejich adaptabilitu v různých oborech a oblastech lidské činnosti, pro přizpůsobení se nově vznikajícím požadavkům na trhu práce i pro případné uplatnění v zahraničí. V souladu se školním vzdělávacím programem mohou být připraveni i s určitou profilací či zaměřením, kterými školy dotvářejí profil absolventa svého gymnázia.
Předmět | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Celkem |
---|---|---|---|---|---|
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 4 | 3 | 13 |
První cizí jazyk | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Druhý cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Dějepis | 2 | 2 | - | - | 4 |
Občanská nauka | 1 | 1 | - | 1 | 3 |
Biologie | - | 1 | - | - | 1 |
Fyzika | 2 | - | - | - | 2 |
Chemie | 2 | - | - | - | 2 |
Matematika | 3 | 3 | 2 | 2 | 10 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Písemná a elektronická komunikace | 3 | 2 | 2 | 2 | 9 |
Ekonomika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Účetnictví | - | 3 | 4 | 4 | 11 |
Ekonomie | - | - | - | 2 | 2 |
Právo | - | - | 2 | 2 | 4 |
Hospodářský zeměpis | 2 | 2 | - | - | 4 |
Statistika | - | - | 2 | - | 2 |
Volitelné předměty | - | - | 3 | 2 | 5 |
Celkem | 32 | 31 | 33 | 32 | 128 |